الأحد، 26 نوفمبر 2006

دفاتري القديمة




بقلب في اوراقي القديمة لقيت سطور كنت كتبها زماااااان ....


قعدت اضحك اوي عليا .. من الاسلوب والكلمات الماساوية والحركات بتاعت اول حب دي ..هي اقرب للخواطرمن انها تكون اي حاجة تانية.. جرت لمخيلتي ذكريات كتيرة بس اللي افتكرته اوي ساعاتها ان انجرحت اوي من حبيبي الاولاني ..وعرفت كمان حاجة عن نفسي اني مابنساش جرحي وبيرجع تاني يجرحني حتي لو عدي كام سنة...


اقروها واضحكوا معايا عليا...........و

حيران أنا طائر حزين
اطير وارجع للحنين
تراني تجدني كالأسد في العرين
ولكني عصفور في العش مسكين
بدا في الأفق حبيبب
وقلب حبيبي عن قلبي بعيد
ولكن قلبي من قلبه قريب
اخاف يوما ان ياتي المغيب
ويصبح قلبي في الكون وحيد
اعيش في الدنيا وحيد
أصبح في الحب عبيد


ويبعد عني طيف الحبيب
أنادي ولكن مافي مجيب
أحيا في وطني الجميل طريد
وأقول للدنيا لك العمر المديد
وان كان قلبي مليئا بالجروح
فقد ابقي لي بعد الطموح

وان كان عمري كتاب حزين
فلقد عزمت ان اصبح عنيد
وافتح لقلبي كتاب جديد
واعيش في دنيا جديده سعيد


بجد فطست علي نفسي من الضحك وانا بكتبها... معنديش اي مانع للتريقة.... يلا سلام عليكوا
رضوي




هناك تعليقان (2):

3asfortels7ab يقول...

علي فكرة والله جميل جدا وبيدخل القلب

elkamhawi يقول...

على فكرة المفروض متتريقيش عشان الكلام ده ساعتها اكيد كا بيمثلك حاجة حلوة او لحظة جميلة وعلى فكرة هو مش وحش